
School News Julio
A historic record: 90 pupils from 2025 Generation earn the IB Diploma
We are proud to share with our community a milestone in the history of Craighouse School: 90 pupils from the 2025 Generation have earned the International Baccalaureate (IB) Diploma—the highest number of diplomas ever awarded at our school.
73% of the cohort were Diploma candidates, and of those, 94% successfully achieved the Diploma. Overall, the school attained an average score of 30.7 points, reaffirming our strong commitment to academic excellence and internationally recognised standards.
The IB Diploma Programme is widely acknowledged as one of the most rigorous and comprehensive educational frameworks in the world, opening doors to over 5,000 universities globally. In the United States alone, more than 500 institutions —including Harvard, MIT, and Yale— admit IB students. In the United Kingdom, Oxford and Cambridge are among over 100 universities that recognise the Diploma, alongside thousands of institutions across Europe, Asia, Latin America and Australia.
In Chile, the IB Diploma has also gained increasing recognition as a direct admission pathway at universities such as Universidad de Los Andes, Universidad del Desarrollo, Universidad Diego Portales, Universidad Adolfo Ibáñez, Universidad Central, and the Universidad Técnica Federico Santa María, among others.
We would like to extend a special congratulations to the pupils who achieved the highest scores in the Class of 2025: Elisa Sofía Martinic Zambrano, Marcela Margarita Burger Visconti, Florencia Sofía García Rodríguez, Javiera Mora Perrot, María Victoria De Amesti Fuentes, Aintzane Irantzu Fernández García and Angela Magnani Fuica.
Of course, we also congratulate all pupils who earned their IB Diploma and those who gained certificates in IBDP English, as well as their families, teachers, tutors and the entire educational community who supported them throughout this journey.
We remain committed to continuing this path of excellence, as we support our students in preparing for the upcoming PAES exams in December.
Récord histórico: 90 alumnos de la Generación 2025 obtienen el Diploma IB
Con gran orgullo compartimos con nuestra comunidad una noticia que marca un hito en la historia de nuestro colegio: 90 alumnos de la Generación 2025 de Craighouse School obtuvieron su Diploma IB, la cifra más alta registrada hasta ahora en Craighouse School.
El 73% de los alumnos de la generación fueron candidatos al Diploma, y de ellos, un 94% logró obtenerlo con éxito. En términos generales, el colegio alcanzó un promedio de 30,7 puntos, consolidando así nuestro compromiso con una educación de excelencia y con estándares internacionales.
El Programa del Diploma del Bachillerato Internacional (IB) es ampliamente reconocido como uno de los más exigentes y completos del mundo, abriendo puertas a más de 5.000 universidades internacionales. Solo en Estados Unidos, más de 500 instituciones —incluidas Harvard, MIT y Yale— reciben alumnos del IB. En el Reino Unido, destacan Oxford y Cambridge, junto a más de 100 universidades, además de miles de instituciones en Europa, Asia, América Latina y Australia.
En Chile, el Diploma IB también ha ganado reconocimiento como vía de admisión directa en instituciones como la Universidad de Los Andes, Universidad del Desarrollo, Universidad Diego Portales, Universidad Adolfo Ibáñez, Universidad Central y la Universidad Técnica Federico Santa María, entre otras.
Felicitamos especialmente a quienes obtuvieron los mejores puntajes de la generación 2025: Elisa Sofía Martinic Zambrano, Marcela Margarita Burger Visconti, Florencia Sofía García Rodríguez, Javiera Mora Perrot, María Victoria De Amesti Fuentes, Aintzane Irantzu Fernández García y Angela Magnani Fuica.
Y, por supuesto, extendemos nuestras felicitaciones a todos los alumnos que obtuvieron su Diploma IB y quienes obtuvieron certificados en Inglés del Programa del Diploma del IB, así como a sus familias, profesores, tutores y a toda la comunidad educativa que los acompañó en este camino.
Seguiremos trabajando con dedicación y entusiasmo para que nuestros alumnos puedan repetir este gran logro en los exámenes PAES de diciembre.
Craighouse celebrates “Día de la Convivencia Escolar” with a variety of activities
With the aim of promoting kindness, mutual care and integration across year groups, Craighouse School celebrated Día de la Convivencia Escolar on Wednesday 9th July in all sections of the school.
Early in the morning, pupils were welcomed with sweets and music, setting the tone for a joyful and relaxed day in a positive atmosphere.
Throughout the day, the Formative Area led a range of activities designed to strengthen relationships among classmates, through group dynamics, games and spaces for meaningful conversation. These moments offered pupils the chance to get to know one another better, collaborate, and reflect on the importance of building relationships grounded in respect, empathy, and the shared values that define our community.
This special day was a valuable opportunity to continue fostering positive coexistence, one of the fundamental pillars of school life at Craighouse.
Con múltiples actividades celebramos en Craighouse el “Día de la Convivencia Escolar”
Con el objetivo de fomentar el buen trato, el cuidado mutuo y la integración entre cursos, el miércoles 9 de julio celebramos el Día de la Convivencia Escolar en todas las secciones del colegio. Temprano por la mañana, los alumnos fueron recibidos con dulces y música, marcando el inicio de una jornada distinta, en un ambiente positivo y relajado.
A lo largo del día, el Área Formativa organizó una serie de actividades diseñadas para fortalecer los lazos entre compañeros, a través de dinámicas grupales, juegos y espacios de conversación. Estas instancias ofrecieron a los alumnos la oportunidad de conocerse mejor, colaborar y reflexionar sobre la importancia de construir relaciones basadas en el respeto, la empatía y los valores que compartimos como comunidad.
Esta jornada fue una valiosa oportunidad para seguir promoviendo la convivencia positiva, uno de los pilares fundamentales de la vida escolar en Craighouse.
Craighouse School shines at the ISTE Conference 2025 – San Antonio, USA
From 28th June to 3rd July, a group of nine pupils from Craighouse School’s Middle and Senior Sections, accompanied by Mrs Victoria Giménez and Mr Sebastián Sarmiento from the Mathematics Department, took part in the renowned ISTE Conference 2025 (International Society for Technology in Education), held in San Antonio, Texas (USA).
The ISTE Conference is the foremost international event in the field of information technology in education. It brings together educators, students, industry leaders and technology experts from around the world to share experiences, explore emerging trends and showcase innovative tech-based learning solutions.
For the third year in a row, Craighouse School pupils and teachers successfully completed a rigorous selection process and were chosen to present two academic projects:
- "Cryptography in Applied Mathematics", presented by Colomba Maritano, Nicolás Méndez, Sebastián Méndez, Maia Emilia Nauta, Robert Nielsen and Kenny Wang.
- "Isometric Transformations with Tessellations", presented by Agustina Herrera, Laura Llévenes and Steven Wang.
This experience not only allowed our pupils to share their research with an international audience but also helped them develop essential skills such as communication, critical thinking, collaboration and global awareness.
We encourage all our teachers to submit innovative projects to represent Craighouse at the ISTE Conference 2026, which will take place in Orlando, USA.
Congratulations to all the pupils and staff involved for representing Craighouse School with excellence, enthusiasm and forward-thinking vision.
Craighouse School brilla en la Conferencia ISTE 2025 – San Antonio, USA
Entre el 28 de junio y el 3 de julio, un grupo de nueve alumnos de las secciones Middle y Senior de Craighouse School, acompañados por los profesores Mrs Victoria Giménez y Mr Sebastián Sarmiento del Departamento de Matemáticas, participaron en la reconocida ISTE Conference 2025 (International Society for Technology in Education), realizada en San Antonio, Texas (Estados Unidos).
La Conferencia ISTE es el evento internacional más destacado en el campo de la tecnología de la información aplicada a la educación. Reúne a educadores, estudiantes, líderes de la industria y expertos en tecnología de todo el mundo para compartir experiencias, explorar tendencias emergentes y presentar soluciones innovadoras de aprendizaje basadas en tecnología.
Por tercer año consecutivo, los profesores y alumnos de Craighouse School superaron un riguroso proceso de selección y presentaron dos proyectos académicos:
- "Criptografía en Matemáticas Aplicadas", a cargo de Colomba Maritano, Nicolás Méndez, Sebastián Méndez, Maia Emilia Nauta, Robert Nielsen y Kenny Wang.
- "Transformaciones Isométricas con Teselaciones", presentado por Agustina Herrera, Laura Llévenes y Steven Wang.
Esta experiencia permitió a nuestros alumnos no solo compartir sus investigaciones con una audiencia internacional, sino también fortalecer habilidades clave como la comunicación, el pensamiento crítico, la colaboración y la mentalidad global.
Invitamos a todos nuestros docentes a postular con proyectos innovadores para representar a Craighouse en la ISTE Conference 2026, que se llevará a cabo en Orlando, Estados Unidos y felicitamos a todos los participantes por representar a Craighouse School con excelencia, entusiasmo y visión de futuro.
Sports Highlights: International visitors, Intercolour Cross Country and volleyball successes
Over the past few weeks, our school has experienced a dynamic and enriching sports calendar. On 30th June, we welcomed the delegation from Northlands School in Buenos Aires, made up of 70 pupils and 6 teachers, who spent five days in Chile as part of a sports and cultural exchange.
During their stay, two sporting events took place, featuring four disciplines: girls’ hockey and volleyball, boys’ rugby and mixed softball.
Meanwhile, an energetic and exciting morning was enjoyed on Saturday 5th July during the latest edition of the Intercolour Cross Country, held on our school grounds. The event brought together pupils from Year 3 to Year 12, along with their families, who actively participated in this day filled with enthusiasm and team spirit.
Finally, on Saturday 2nd August, our girls’ volleyball teams shone in the final matches of the Spike League, hosted by St John’s Villa Academy. In the Mini category, our pupils earned an impressive second place, while in the Junior category they secured a well-deserved third place.
Noticias deportivas: Visitas internacionales, Intercolour de Cross Country y logros en vóleibol femenino
Durante las últimas semanas, nuestro colegio ha vivido una intensa y enriquecedora agenda deportiva. El 30 de junio recibimos a la delegación del Colegio Northlands de Buenos Aires, compuesta por 70 alumnos y 6 profesores, quienes permanecieron en Chile durante cinco días como parte de un intercambio deportivo y cultural.
Durante su estadía, se llevaron a cabo dos jornadas deportivas en cuatro disciplinas: hockey y vóleibol femenino, rugby masculino y softball mixto.
En tanto, una jornada llena de energía se vivió el sábado 5 de julio en nuestras canchas con una nueva edición del Intercolour de Cross Country. El evento reunió a alumnos desde 3º Básico hasta IV Medio, junto a sus familias, quienes participaron activamente en una mañana marcada por el entusiasmo y el espíritu de equipo.
Finalmente, el sábado 2 de agosto, nuestros equipos femeninos de vóleibol brillaron en los partidos finales de la Liga Spike, disputados en el colegio St. John’s Villa Academy. En la categoría Mini, las alumnas obtuvieron un destacado segundo lugar, mientras que en la categoría Infantil lograron un valioso tercer lugar.
The 2025 Winter Volunteering Programme in Combarbalá was a hit!
Between 2nd and 7th July, 78 Senior Section pupils, from Years 9 to 12, took part in a new edition of the Winter Volunteering Programme, which this year was held in the town of Combarbalá, located in the Coquimbo Region.
During their stay, the students worked in collaboration with the local council on a number of community projects, including the construction of a public square, the creation of mosaic murals, the improvement of a football pitch, the restoration of stairways and gardens, and various public space enhancements in both the town centre and the nearby village of Las Tinajas.
In addition to the physical work, this experience provided valuable opportunities for learning and personal growth. Students also took part in cultural and educational activities, such as visits to Diaguita petroglyphs and the Cruz del Sur Astronomical Observatory, deepening their understanding of the local heritage and environment.
This experience not only represents a valuable contribution to the community, but also reflects the values that guide us as a school: solidarity, leadership, commitment, and a strong sense of community.
Todo un éxito resultaron los Trabajos Voluntarios de Invierno 2025 en Combarbalá
Entre el 2 y el 7 de julio, 78 alumnos de la Sección Senior, desde I a IV Medio, participaron en una nueva edición de los Trabajos Voluntarios de Invierno, que este año se llevaron a cabo en la ciudad de Combarbalá, en la Región de Coquimbo.
Durante su estadía, los alumnos trabajaron junto al municipio de esa localidad en una serie de proyectos comunitarios que incluyeron la construcción de una plaza, la creación de murales de mosaicos, la mejora de una cancha de fútbol, la restauración de escaleras y jardines y la intervención de espacios públicos tanto en el centro de la ciudad como en la localidad cercana de Las Tinajas.
Además del trabajo físico, esta experiencia también fue una oportunidad de aprendizaje y crecimiento personal. Los alumnos participaron en actividades formativas y culturales, como visitas a los petroglifos de la cultura Diaguita y al Observatorio Astronómico Cruz del Sur, profundizando así su comprensión del entorno local.
Esta experiencia no solo representa un valioso aporte a la comunidad, sino que también refleja los valores que nos inspiran como colegio: solidaridad, liderazgo, compromiso y sentido de comunidad.
Craighouse School hosts the 2025 ABSCH Drama Event
On Friday, 1st August, Craighouse School had the honour of hosting the 2025 ABSCH Drama Encounter, an inspiring artistic event that brought together students aged 14 to 17 from ten member schools of the Association of British Schools in Chile (ABSCH).
Under the theme "What is essential is visible on stage", a reinterpretation of the famous quote from The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry, participants explored themes such as identity, love, loss, growth and the adolescent perspective on the world around them through the performing arts.
Throughout the day, students from The Mayflower School, Dunalastair Chicureo, Dunalastair Peñalolén, Dunalastair Las Condes, St. Margaret’s School, The Grange, Santiago College, Lincoln International Academy, Redland School and Craighouse School took part in a wide range of specialised workshops. These included sessions on clowning, dance, music, stage design, physical theatre and collective creation.
The day concluded with a final performance that brought together the learning, emotions and experiences shared during the event. This gathering not only celebrated dramatic arts as a form of expression, but also highlighted the power of collaboration and the unique ability of theatre to build bridges between students from different school communities.
Craighouse School fue sede del Encuentro de Drama ABSCH 2025
El viernes 1 de agosto, Craighouse School tuvo el privilegio de ser anfitrión del Encuentro de Drama ABSCH 2025, una inspiradora jornada artística que reunió a alumnos de entre 14 y 17 años, provenientes de 10 colegios miembros de la Asociación de Colegios Británicos de Chile (ABSCH).
Bajo el lema “Lo esencial es visible en el escenario”, una reinterpretación de la célebre frase de El Principito de Antoine de Saint-Exupéry, los participantes exploraron a través del arte escénico temáticas como la identidad, el amor, la pérdida, el crecimiento y la mirada adolescente sobre el mundo que los rodea.
Durante el día, alumnos de The Mayflower School, Dunalastair Chicureo, Dunalastair Peñalolén, Dunalastair Las Condes, St. Margaret’s School, The Grange, Santiago College, Lincoln International Academy, Redland School y Craighouse School participaron en una rica variedad de talleres especializados. Las actividades incluyeron talleres especializados de clowning, danza, música, diseño escénico, teatro físico y creación colectiva.
La jornada culminó con una presentación final que reunió los aprendizajes, emociones y experiencias compartidas a lo largo del día. Este encuentro no solo celebró el arte dramático como forma de expresión, sino también el poder del trabajo colaborativo y la capacidad del teatro para generar puentes entre estudiantes de distintas comunidades escolares.
Global education in action: Craighouse welcomes international students and teachers
As part of our ongoing international collaboration initiatives and commitment to global-minded education, Craighouse School had the privilege of hosting distinguished visitors from partner institutions during the months of June and July.
Between 16th June and 1st August, twelve Primary Education students from the University of Plymouth (United Kingdom) carried out their teaching placements in our Primary Section. This enriching experience allowed our pupils and teachers to engage with future educators from another culture, bringing new perspectives into our daily life and reaffirming our commitment to global learning and international openness.
In addition, from 30th June to 10th July, we welcomed three teachers from the Colombo Británico School in Cali, Colombia as part of our teacher exchange programme. We were joined by Katherine Díaz and Elaine Escobar, Primary teachers, and Rogelio Pérez, Economics and Theory of Knowledge (TOK) teacher in the Senior Section. During their stay, they immersed themselves in Craighouse’s vibrant learning environment, gaining a close view of how we implement the International Baccalaureate (IB) curriculum, while also engaging in meaningful pedagogical dialogue with our staff.
This exchange began in January 2025, when our teachers Macarena Ashwell, Macarena Andrade and Valentina Araya (Primary Section) visited Colombo Británico School, marking the beginning of a professional partnership that continues to grow.
By opening our doors to exchange and shared learning, we foster a global mindset within our community—one built on respect, empathy and meaningful cultural connection.
Educación global en acción: Craighouse recibe a alumnos y docentes internacionales
En el marco de nuestras iniciativas de colaboración internacional y compromiso con una educación de visión global, durante los meses de junio y julio Craighouse School tuvo el privilegio de recibir a destacados visitantes de instituciones amigas.
Entre el 16 de junio y el 1 de agosto, 12 alumnos de Educación Primaria de la University of Plymouth (Reino Unido) realizaron su práctica profesional en la Sección Primary. Esta experiencia formativa permitió a nuestros alumnos y docentes compartir con futuros profesores provenientes de otra cultura, enriqueciendo así nuestra vida escolar y reafirmando nuestro compromiso con la formación global y la apertura al mundo.
Asimismo, entre el 30 de junio y el 10 de julio, recibimos a tres profesores del Colegio Colombo Británico de Cali, Colombia, como parte de nuestro programa de intercambio docente. Nos acompañaron Katherine Díaz y Elaine Escobar, profesoras de Primary, y Rogelio Pérez, profesor de Economía y Theory of Knowledge (TOK) en la Sección Senior. Durante su estadía se integraron activamente al entorno de aprendizaje de Craighouse, observando de cerca cómo implementamos el currículo del Bachillerato Internacional (IB) y generando valiosos espacios de reflexión pedagógica compartida.
Este intercambio se inició en enero de 2025, cuando nuestras profesoras Macarena Ashwell, Macarena Andrade y Valentina Araya (Sección Primary) visitaron el Colegio Colombo Británico, marcando el inicio de un vínculo profesional que continúa fortaleciéndose.
Al abrir nuestras puertas al intercambio y al aprendizaje compartido, promovemos en nuestra comunidad una mentalidad global, construida sobre la base del respeto, la empatía y la conexión entre culturas.